Všetko vo verejnom záujme, v súlade s územným plánom, na ktorý sa odvolá, keď sa to hodí alebo sa zmení, keď sa to nehodí.
V novembrovom čísle mestom vydávaného mesačníka Mikuláš bol na strane 3 uverejnený článok „Modernizácia trate pomôže aj cestnej doprave v meste“. O čo ide? Radní presadzujú teóriu, že s preložením železničnej trate - dnes ide severným okrajom mesta - na juh, za diaľnicu - bude potrebné z centra mesta vytiahnuť k novej železničnej stanici dopravu cez nový most. Má ísť krížom cez druhé najväčšie mestské sídlisko Nábrežie ponad rieku Váh.
Článok obhajuje myšlienku výstavby mosta k budúcej železničnej a autobusovej stanici, proti ktorému sa stavajú dotknutí občania i verejnosť. V článku sa okrem iného píše, že „vybudovaním mosta v pokračovaní Belopotockého ulice sa vytvoria podmienky pre výrazné odľahčenie dopravy v celom meste“. Zabudlo sa napísať, čo je celé mesto a kam bude smerovať doprava cez most. Súčasné preplnenie cesty I/18 - ktorú v meste ľudovo voláme „štvorprúdovka“ (kvôli nej bola zbúraná kedysi časť historického centra) spôsobuje doprava na sídlisko Podbreziny. Sídlisko s 10 000 obyvateľmi a minimálnou infraštruktúrou. Minimom pracovných príležitostí v blízkej priemyselnej zóne. Veľké nákupné centrum na opačnom konci mesta obyvateľov vyťahuje zahlcovať štvorprúdovku.
Nikto nerobil prieskum, aká je skutočná tranzitná doprava na tejto ceste. Nepochybne minimálne 95% dopravy po tejto ceste je vnútromestská doprava, alebo začínajúca a končiaca v meste. Ako tomu pomôže tzv. južný obchvat? Pravdepodobne nijako alebo minimálne. Vyústenie južného obchvatu je plánované na križovatke v Okoličnom na ceste zo Závažnej Poruby, kde sa stretne s dopravou po ceste I/18. Tomuto sa iste potešia aj obyvatelia Okoličného, lebo tzv. presmerovaná doprava bude prechádzať po úzkej ceste okolo ich národnej kultúrnej pamiatky, kostola sv. Petra z Alkantary. Nepochybne aj v dôsledku cynického presmerovania peňazí primátorom mesta pôvodne určených na kultúru – dnes určených na projekt cesty z Kamenného poľa.
Peniaze z daní od obyvateľov pre obyvateľov? Nie. Peniaze pre developerov na Kamennom poli, ktorých práve obieha za vaše peniaze pán poslanec a viceprimátor R.U., aby získal peniaze na výstavbu cesty. Združovanie prostriedkov sa tomu hovorí. Iste by si dokázali zaplatiť aj projekt, keď majú zaplatiť výstavbu. Projekt ale zaplatilo mesto. Peniazmi pôvodne určenými pre Múzeum Janka Kráľa.
Táto cesta nepochybne oživí dopravu aj na Vrlíkovej ulici podstatne viac ako vypočítali autorizovaní odborníci na žiadosť priateľa z Rotary klubu. Nielenže sa presmeruje doprava z Vrbice a Nábrežia do Kamenného poľa, ale vytvorí sa aj výborná nákupná os Tesco - Vrlíkova - Lidl (Stop.Shop) - Podbreziny.
Most a Belopotockého ulica - posledné torzo nenaplnených veľkolepých ambícií pána poslanca a architekta P.B., kandidáta vied. Ambícií na totálnu likvidáciu celej štvrte rodinných domov. Jediná chyba bola, že tam mesto dovolilo postaviť jeden dom. Cesta cez most začína niekde v poli a končí na ceste I/18 pri pešej zóne. Žeby parkovisko pri námestí a oživené námestie boli cieľom návštevníkov, ktorí prídu po rýchlej železnici? Alebo automobily náhliace sa k meškajúcim rýchlikom si z časti okresu a mesta s najväčším počtom obyvateľov budú krátiť cestu okľukou cez centrum mesta a Belopotockého ulicu? Alebo automobily idúce po ceste I/18 odbočia na Belopotockého ulicu a predĺžia si cestu po ceste a moste, kde najvyššia povolená rýchlosť má byť 40 km/h, prepchajú sa pomedzi ľudí pri stanici, prejdú úzkou cestou v Okoličnom, aby znova skončili v zápche na ceste I/18 v Okoličnom?
Počet automobilov, ktorých cieľom je železničná stanica nevedia ani autorizovaní odborníci. Ba ani Ing. J.B., PhD. Dôležité je vymyslieť si katastrofický nárast dopravy na Vrlíkovej ulici spôsobený železnicou, aby úspešnému primátorovi niekto postavil most. Most je nepochybne „železničný“ tunel do štátneho rozpočtu a fondov EÚ, ktorým sa zdevastuje novovytvorený park Márie Dobrovičovej s nedávno kolaudovaným cyklochodníkom a čerstvo vysadenými stromami pod mostom, o ktoré sa majú dokonca starať deti zo základnej školy. Ale to „niekoho“ a ani väčšinu poslancov za Vrbicu - Nábrežie nezaujíma. To, že aj Vaše deti zo školy budú kľučkovať pomedzi 12 000 áut na Belopotockého ulici cestou na plaváreň alebo zimný štadión nemusí nikoho zaujímať. Sú to vaše deti. Nie deti poslancov či pána primátora.
Zarážajúce je, že my, ktorí vecne oponujeme chorému mostu sme začali byť označovaní za tých, kvôli ktorým nebude prekládka železnice realizovaná. Je to klamstvo! Prekládka železnice preukázateľne nesúvisí s „niekoho“ potrebou rozťať sídlisko Nábrežie novou dopravnou tepnou korunovanou mostom ponad Váh do najväčšej rómskej osady. Prekládka železnice je realizovateľná bez „niekoho“ mosta. Elegantné súvisiace dopravné riešenie - podstatne lacnejšie ako most - je na dosah ruky.
Chce to len prestať špekulovať, ako zhodnotiť nehnuteľnosti kamarátov na úkor obydlí časti občanov Nábrežia. Chce to len prestať špekulovať, ako získať z eurofondov peniaze na súkromné vízie, ktoré majú pomôcť skupinke vyvolených a ublížiť stovkám občanov.